top of page
  • Anicia S. Eriksson

Smakprov dag 4




Smakprov dag 4: DEL 2. Del två i boken handlar om pappa, hans alkoholism och slutligen cancerbeskedet som kom när jag var 11 och som tog hans liv när jag var bara 15 år gammal. Den här dikten var en av de första ”riktiga” dikterna jag skrev, den fick vara med i boken då den har sådan betydelse för mig. Den kom till under en kurs i gymnasiet, konstnärligt skrivande. Vi studerade dikter och fick med redskap skapa våra egna, och det var ungefär här jag fick upp ögonen för hur frigörande och självklart det kändes för mig att skriva av mig det onda ner i en dikt. Denna dikt summerar smärtan jag kände men ändå inte vågade känna, hur sorgen efter pappas död liksom trängde sig på, hur maktlös jag faktiskt kände mig inför den – sorgen. Ångesten. Smärtan i hur turbulent, kaotiskt och traumatiskt livet med pappa var. Hur livet slutade för pappa, att se honom dö. Allt det där som jag ännu inte kunde eller vågade känna men som ändå fick lov att sippra ut litegrann, i denna dikt. För att läsa mer, beställ boken på ebesforlag.se. #författare #ebesförlag #cancer #fuckcancer #dikt #dikter #prosa #boktips #bokrecension #recension #recex #recensionsexemplar #author #psykiskohälsa #psynligt

1 visning0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Skrivprocessen

Jag har upptäckt en sak med att skriva roman, och det är att det är att det är mindfullnessövning i allra högsta grad. Det finns inga genvägar, inga snabba tricks, inga knep för att boken ska bli klar

2018

2018! Vilket ofattbart innehållsrikt år, detta år har minst sagt varit det sjukaste året jag varit med om. På alla bra sätt möjliga. Jag inledde året men ångest, utmattning, sjukskrivning och en socia

bottom of page