top of page
  • Anicia S. Eriksson

Skriva bok

Har man ingen öppen brasa får man låtsas, tack viaplay 😂 känslan att kunna lägga ett bokmanus på vila och vara så jäkla nöjd över att ha skrivit (ännu en) bok. Ni som vet, ni vet. Den känslan är helt sjuk. Finslip och sådant kvar, men boken som helhet känns färdig. Så många modiga som deltagit med sina berättelser om övergrepp, så modiga att till och med jag vågat dela med mig av min berättelse i boken. För det är livsviktig och allra högst aktuellt att vi pratar mer om sexuella övergrepp i samhället, att vi tar det på större allvar och slutar skuldbelägga och ifrågasätter de utsatta. Det är aldrig vi som ska skämmas. .

Så nu får detta bokmanus vila sig lite, så kan jag lägga mer fokus på romanen. Helt sjukt hur kul detta är. Helt sjukt vilket liv livet har blivit. Ofattbart, fortfarande. 🌻


5 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Skrivprocessen

Jag har upptäckt en sak med att skriva roman, och det är att det är att det är mindfullnessövning i allra högsta grad. Det finns inga genvägar, inga snabba tricks, inga knep för att boken ska bli klar

2018

2018! Vilket ofattbart innehållsrikt år, detta år har minst sagt varit det sjukaste året jag varit med om. På alla bra sätt möjliga. Jag inledde året men ångest, utmattning, sjukskrivning och en socia

bottom of page